گزارش هفتگی بورس در هفته گذشته
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
گزارش هفتگی بورس در هفته گذشته
سه شنبه 24 بهمن 1386 ساعت 14:38 | بازدید : 1027 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

گزارش هفتگي بازار اوراق بهادار و كالا- هفته منتهي به 1391/11/19
داد‌و‌ستد سهام در بورس تهران طی هفته معاملاتی سپری شده با امیدواری‌های بیشتری دنبال شد که نباید عرضه اولیه شاوان را از نظر دور داشت؛
 
بورس اوراق بهادار در هفته اي كه گذشت
در این هفته پس از دو هفته افت متوالی قیمت‌های سهام، متعادل شده و حتی رشد یک درصدی هم به ثبت رسيد. براین اساس، بازدهی بازار سهام در سال 91 که در اواسط دی‌ماه به محدوده 48 درصد رسیده بود، پس از سپری شدن این هفته به سطح 43 درصد رسید.
در میان صنایع مختلف صنعت وسایل ارتباطی با 70.76 درصد بازدهی مثبت در رأس صنایع پربازده قرار گرفت و پس از آن به ترتیب صنعت محصولات چوبی با بازدهی مثبت 21.57 درصدی و صنعت ابزار پزشکی با 12.35 درصدی در رتبه دوم و سوم جای گرفتند. این در حالی است که صنعت قند و شکر با کسب بازدهی منفی 4.88 درصدی جز کم بازده ترین صنایع بورسی جای گرفت و بعد از آن صنعت زراعت با کسب بازدهی منفی 3.9 درصد و صنعت کاشی و سرامیک با کسب بازدهی منفی 3.64 درصدی جایگاه دوم و سوم کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.
براساس اطلاعات موجود شرکت پارس الکتریک با کسب بازدهی مثبت 142 درصدی عنوان پربازده ترین سهم بورس طی هفته جاری را به خود اختصاص داد و مقام نخست را کسب کرد. پس از آن شرکت های پالایش نفت شیراز و شرکت فیبر ایران به ترتیب بازدهی مثبت بیش از 27 و 21 درصدی را به دست آوردند و در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. اما در مقابل شرکت قند نیشابور با تحقق بازدهی منفی 14درصد، به عنوان کم­بازده ترین سهم طی هفته جاری مطرح شد و پس از آن سهام شرکت­های سرمایه­گذاری ایران خودرو و شرکت سایپا آذین به ترتیب با بازدهی منفی بیش از 13 و 10 درصدی به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. همینطور سهام شرکت­های صنعتی دریایی ایران، فرآورده­های غذایی و قند چهارمحال و نیز پتروشیمی شازند عنوان نقدشونده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند و در عین حال شرکت­های پالایش نفت لاوان، بانک خاورمیانه و سیمان مجد خواف در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر رتبه نقدشوندگی جای گرفتند. معاملات این هفته بورس در حالی پایان یافت که 154 نماد با کسب بازدهی مثبت، 22 نماد بدون کسب بازدهی مثبت و یا منفی و مابقی نمادها یعنی 140 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند.
 
بایستی اشاره نمود که حمايت حقوقي‌ها از نمادهاي زيرمجموعه هرچند حجم دادوستد قابل توجهي را در بيشتر نمادها به دنبال نداشت، اما در پايان هفته توانست تمايل خريد را در حقيقي‌ها نيز افزايش دهد تا با پيشروي گروه پتروشيمي‌، ذائقه خريد تقويت شود. بر اين اساس هرچند برآيند دادوستدها با تغيير مالكيت به ميزان 100 ميليارد ريالي از حقيقي به حقوقي رقم خورد، اما حقيقي‌ها نيز به ويژه در آخرین روز هفته سپری شده براي خريد سهام اشتياق نشان دادند. در مجموع اين هفته نمادهاي پارسان، وغدير، معادن و فلزات و بانك پارسيان از نمادهاي مورد توجه سهامداران حقوقي بودند. همچنين حضور حقيقي‌ها نيز در نمادهاي فولاژ، نفت بهران و پتروشيمي شازند پررنگ بود.
اما در شرایط کنونی که بازهم انتظار بازدهی‌های بیشتر از بازار سهام وجود دارد، فروشندگان سهام به امید فروش در قیمت‌های بالاتر، بیشتر از قبل محتاط شده و از طرفی دیگر خریداران سهام هم دست به عصا حرکت می‌کنند تا مبادا خرید گرانی داشته باشند.
 
بورس كالا در هفته اي كه گذشت
در دومین هفته بهمن ماه ، در پی معامله بیش از 371 هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 5 هزار و 327 میلیارد ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، حجم و ارزش معاملات این تالار به ترتیب از رشد 35 و 12 درصد برخوردار شد.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی با استقبال فعالان بازار حدود 273 هزار تن انواع محصولات فولادی با ارزشی بالغ بر 3930 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.همچنین در تالار صادراتی نیز 100 هزار تن سنگ آهن دانه بندی معادن گل گهر توسط مشتریان خریداری شد. شایان ذکر است در هفته ای که گذشت علاوه بر محصولات فولادی، 5470 تن محصولات مس،130 تن کنسانتره مولیبدن ، 2 هزار تن کک و 2 کیلوگرم شمش طلا در این تالار توسط کارگزاران مورد معامله قرار گرفت.
تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته منتهی به 12 بهمن ماه، شاهد معامله بیش از 140 هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 3078 میلیارد ریال بود . در این تالار، در حالی افزون بر 58 هزار تن مواد پلیمری با ارزشی بالغ بر 2097 میلیارد ریال داد و ستد شد که حجم معاملات مواد شیمایی به حدود 21 هزار تن و ارزش معاملات آن به بیش از 236 میلیارد ریال بالغ گردید.تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از 27 هزار تن قیر و بیش از 27 هزار تن وکیوم باتوم بوده است. از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می توان به یکهزار تن لوب کات،1650 تن گوگرد، 300 تن انواع گازها،936 تن انواع روغن و 300 تن آیزوریسایکل اشاره کرد. شایان ذکر است که در این هفته 1926 تن انواع حلال در حالی مورد معامله قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه هفته قبل با رشد 167 درصدی حجم و 159 درصدی ارزش مواجه شد .
براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی در این هفته نیز شاهد معامله 805 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزشی بیش از 4 میلیارد ریال بوده است. از جمله محصولاتی که در این هفته معامله شد، می توان به 605 تن ذرت و 200 تن جو اشاره کرد.
 


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 611
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 724
:: بازدید ماه : 2670
:: بازدید سال : 11570
:: بازدید کلی : 132111